Ana içeriğe atla

Yanık Ülke Kula’dan Kareler


Kula-Salihli Unesco Global Jeopark gezimizi gerceklestirdik. Once Divlit Volkanik Parki'ni, ardından peribacalarini, son olarak da tarihi Kula Evlerini gezdik. "Volkan denizi olur muymuş?" sorusunun cevabını bulmak isterseniz, "Alüvyolden oluşan peribacasi mi varmış?" diye merak ederseniz, volkan lavlarinin Kula Evlerinin duvarlarında nasil hayat bulduğunu görmek isterseniz Kula-Salihli Jeopark alanini mutlaka ziyaret etmelisiz 🏛🏛🏛




 

Kula Neden Yanık Ülke?

Manisa Kula ilçesinde bulunan Kula Volkanları ve çevresi, volkanik özellikli jeolojik yapıya sahiptir. Kula yöresinde volkanik etkinlikler dördüncü zamanın başlarına kadar sürmüş ve genç volkanlar oluşmuştur. Sönmüş küçük volkanların bulunduğu bu alanda, çeşitli dönemlerde püskürmeler olmuş ve lav akıntıları çevreye yayılmıştır. Bu özelliğinden dolayı tarihte Kula ve çevresine Yanık Ülke(Katakekaumene) denilmiştir.






Kuladokya

Bölge, Kula Peri Bacaları Tabiat Anıtı olarak ilan edilmesiyle ve 1. Derece Arkeolojik ve Doğal Sit Alanı ilan edilmesiyle koruma altına alınmış.








Tarihi Kula Evleri
Hem rum hem de türk mimarisinin 
izlerini gördüğümüz kula evleri iki milletin 
        kültürel izlerini üzerinde taşıyor Günümüzde yaklaşık 3. 000 ev tespit edilmiş olmasına rağmen belirlenen evlerin yalnızca 1. 200 tanesi tescillenmiş halde bulunuyor.




















Bizler için gerçekten eğlenceli bir gezi oldu 
umarım herkesin bir kere de olsa görme fırsatı olur

H



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OKULUMUZ GÜLSER MEHMET BOLLUK ANADOLU LİSESİ

                         Okulumuz hayırsever Gülser-Mehmet Bolluk ailesi tarafından yaptırılmıştır. 08/05/2008 tarihinde Miili Eğitim Bakanlığının okul açma onayı alınarak, 2008/2009 eğitim öğretim yılından itibaren; 5 kadrolu öğretmen, 1 müdür yardımcısı ve müdür, 5 şube ve 150 öğrenci ile eğitim öğretime açılmıştır. Şuan itibariyle 37 kadrolu öğretmen, 2 müdür yardımcısı, 1 müdür, 20 şube ve 543 öğrenci ile eğitim öğretime devam etmektedir.      Vizyonumuzu yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş öğrencileriyle ve yaptığı girişimleriyle, sosyal sportif çalışmalarla, çevresine güven veren, üniversite yerleştirme başarısı yüksek olan, bölgemizde seçkin bir okul olmak olarak tanımlamaktayız.      Okulumuz verdiği kaliteli eğitim ile Türk Toplumuna Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı, üretken düşünebilen, değerlerimize sahip çıkan, değişim ve gelişime açık, sorumluluklarının bilincinde olan, özgüveni yüksek bireyler kazandırmayı amaçlamaktadır.       Oluşturduğumuz eğitim politikaları ile 21.

ÇEKÜL ile “Doğal Ve Kültürel Miras Seminerimiz

ÇEKÜL Bilgi Ağacı ile okulumuz öğrencilerine yönelik “Doğal ve Kültürel Miras” konulu online seminerimizi gerçekleştirdik. Miras, kültür, doğal miras ve kültürel miras kavramları üzerinden insanın mirasın korunmasında rolü nedir? sorularına cevap aradık. Eğitim ve farkındalığın doğal ve kültürel mirasın korunmasında temel bir adım olduğunu bir kez daha gördük. “İnsan” faktörünün hem varolan miras üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri hem de gelecek kuşaklara aktarımdaki hayati rolü üzerine düşündük. Ekosistemin efendisi değil bir parçası olduğumuzu kabul etmeyi başardığımızda mirası koruma bilincinin de oluşacağı sonucuna ulaştık.  Okulumuza mirasın korunması noktasında kattığı farkındalık için Çekül Bilgi Ağacına , güzel sunumu için Ceyda Bakbaşa Bosson’a  çok teşekkür ederiz.  Mirası koru, gelecekte yaşat!